fredag 7 augusti 2015

Waw, vilken trevlig doktor!

När klockan var 6.45 jagade jag upp gubben som vinglade ut med mig iunder armen i bara kalsingarna. Jag var jättepinknödig och bajsnödig för jag hade sovit totalt utpumpad ända sedan klockan 10 och fram tills dess. När människosystern och hennes kompisar kom hem mitt i natten hörde jag inte ett smack, jag låg under gubbens säng och sov så gott så gott så gott....Men nu gjorde jag klart för omvärlden att här ligger det en lite hundflicka som håller på att explodera. Jag skäller ganska högt ibland och gubben svingade över sina med gångjärn vid knäna försedda långa ben väldigt elegant över sängkanten. Massor av beröm i vanlig ordning när jag gjorde vad jag skulle och sedan iväg in igen. Den här gången lyfte han upp mig och lade mig i knävecket och jag somnade direkt, drömde om idag då jag skulle till hund-doktorn.


Var nog inte speciellt orolig när vi gick bort till doktorn, för både gubben och min människomamma var ned. Det var jättefint och det luktade så gott när vi kom fram, Där satt hunddoktorns fru och log och hunddoktorn själv hade en blå kostym och var väldigt elegant. De gillade mig, det kände jag direkt när vi hälsade. Gubben fick fylla i ett papper och så skulle vi in i nästa rum. Hunddoktorn kollade igenom min päls, tittade mig i ändan gav mig en konstig vit kräm som smakade ganska gott, jag slickade av pipen på tuben med. Sedan bjöd han mig på torkad kyckling, jättesmarrigt, gubben ville inte ha. -Du har fin päls och inga loppor, så hunddoktorn till mig. Bra benstomme och väldigt fina tassar. Jag såg att gubben blev väldigt mallig.
Då var det dags för första sprutan i min lilla nacke. -Aj som tusan vad det gjorde ont men det gick snabbt över jag fick lite till kyckling och så var världen som normalt igen. Jag pep bara till jättelite och gubben strök med sitt pekfinger mellan mina ögon och sa att jag var duktig. Jag skall dit två gånger till. Sedan skall de chippa mig och så får jag ett hundpass så jag kan dra vart jag vill i hela världen om jag vill...

Efter besöket hos doktorn fick jag en orange gris som piper när jag tuggar på den. Inte så infernaliskt högt, men tillräckligt för att min människomamma skall få ett litet spel.

Hunddoktorn sade att min familj, det var en salig blandning, lite av varje med andra ord. -Du är som en påse Gott & Blandat, sa gubben och pussade mig på pannan. Men vet ni vad, jag som trodde att jag var en till åren kommen flicka jag är bara runt 6 veckor, med andra ord har jag ju blivit bortrövad från min riktiga hundmamma på tok för tidigt. Men nu är gubben min reservmamma och pappa på samma gång och så har jag ju min människomamma och min människosyster så jag skall inte klaga. Idag blev det en ganska jobbig dag í alla fall.
Gubben har många goda vänner här i Torrevieja och alla verkar gilla mig, det känns ju jättebra att veta. Idag blir det nog cykelkorg ner till stan. Får väl passa på att hålla mig stilla och åka med så länge det går. För blir det som hunddoktorn sa så är jag snart för stor för den där lilla korgen.

Fick en egen pärm med en massa papper i + mitt intyg på att jag är avmaskad och vaccinerad för PARVO en elak sjukdom som kan drabba oss små hundar. En hel påse med presenter av hunddoktorns fru. I den var det hunmat och hundgodis och ett tvättmedel som man skall använda när man pinkar inne, men det gör jag ju inte så ofta nu för tiden, fast det händer allt ibland.
Det känns tryggt att veta att gubben är rädd om mig, det har ingen varit förut. Nu skall jag krypa ner på min gosiga handduk och jag tror att man kommer att skaffa mig en liten bur som jag kan ha som mitt egna rum dit jag kan krypa in i när jag vill vara i fred och ha det lite mysigt. Får se om den kommer redan idag ;)

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar