måndag 31 augusti 2015

Gubbens kompisar reser hem i natt..

..nu har det varit ett jämt tryck här i mitt och gubbens hus. Först min människomamma, människosyster och hennes kompisar och så har det kommit två av gubbens gamla polare, konstigt ord tycker jag, från Göteborg. Två verkligt glada filurer som har busat jättemycket med mig....i natt åker de hem.

en fördel när det blir lite tjo och tjim i huset är att jag som är liten kan krypa ner lite här och där och slappa lite. Som på bilden som gubben tog igår, jag gick och lade mig i TV-hyllan och där har jag det riktigt bra. Fast jag undrar om jag kan ligga där om två månader till, då kanske det blir lite trångt.,,

En del hundexperter tror att jan är en blandning av dobermann och pitbull. I så fall kan ju jag bli en verkligt farlig tjej om jag inte får lära mog rätta saker av gubben. Fast jag har också hört att han är rätt skaplig på att handskas med stora bruks- och tävlingshundar så jag tror att vi skall greja detta väldigt bra tillsammans...Och han har absolut ingenting emot om jag skulle bli en stor och stark tjej, tvärtom fast jag vet att han egentligen ville han en liten mer bekväm storlek på sin hund. Fast...om jag växer rejält så kanske han måste köpa en liten bil?

Idag åkte vi bil ner till stan, till centrum bara för att gubbens kompisar skulle få se den berömda piren och promenera där. Inga hundar får gå där så gubben bar mig. Det är så jobbigt att inte får går själv och lukta lite här och där så jag bestämde mig för att sprattla riktigt mycket för då vet jag att han sätter ner mig till slut. Så blev det han tog en trappa ner under piren och jag fick gå för egen maskin. De fick promenera själva en liten bit och sedan drack vi kaffe på ett café och jag fick vatten av en svartklädd tjej som bara skrattade åt gubben när han försökte prata spanska. Sedan gick vi utefter strandpromenaden men gubbens kompis hade ont i en fot så han gnällde lite över det och hans fru höll på att svettas ihjäl så det blev inte så lång tid inne i stan. -Vi åker hem så jag får ligga på taket en sista stund sa hon och de blev det så. Konstigt att alla kvinnor jämt får bestämma, måste se till att jag får det likadant i framtiden...Klockan 06.40 går deras flyg hem till Sverige och då blir det verkligen tyst här i vårt hus. Det blir nog både bra och dåligt. Tråkigt för gubben, men jag behöver nog trappa ner en aning, är ju inte så gammal ännu.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar