lördag 8 augusti 2015

Kolla, tvåfärgad koja av plast med gallerdörr. Whooopa!


Kolla vilken toppenbostad, ett eget hus. Här har jag uppsikt över både köket och vardagsrummet, matskålen och alla fötter som kommer förbi. Förmodligen växer jag väl snart ur den här ettan men då kan Sally eller Molly som är två av mina blivande väninnor få. Jag har bara sett Sally, Molly är i Sverige men på väg hit ner...hon och hennes gubbe kommer den 11 augusti. Då kommer det en tant som heter Margoth också, hon gillar hundar det har gubben sagt.

Herreje! Igår fyllde gubben år och det blev kalas upp på en restaurang. Först låg jag och sov i människomammans knä sedan i människosyrrans knä och vi lät gubben få sitta ifred. Det var ju liksom hans dag och han behövde bägge händerna för att pilla i sig maten och vinka till sina vänner.
Det var stimmigt med klingande glas så jag sov mest hela tiden...


Jag och gubben har roligt varje dag. Vi har en liten repstump med garn i ändarna som killar mig på nosen och då blir jag arg och hugger tag i repet. Gubben kastar iväg det och jag springer fram och hämtar tillbaka det. Då skrattar gubben, ger mig en liten godis och kliar mig under hakan. Det går fort när jag springer även om mina ben inte är så långa och starka ännu. Idag fick jag en present av Glenn, det är en farbror som gubben är kompis med. När han kom så kastade han in en gul boll till mig och det var en sån som hoppar och far som en kanin. Den var svår att fånga men jag tog mina tassar och ben till hjälp och till slut fick jag tag i den och då jäklar fick den stryk. Men den hoppar fortfarande när gubben släpper den...en ovanligt seg rackare måste jag säga. Ni behöver inte vara rädda för ormen som ligger på tomten. Gjord av gummi men väldigt lik en vanlig orm,
Den fick gubben i present av sina vänner för att lägga på takterrassen så att inte duvoirna skulle bajsa där uppe. Duvorna brydde sig inte utan bajsade på ormen med. Då lade gubben ner den för katterna som smiter in här ibland gillar den inte. Jag skall skaffa ett gevär sa gubben igår. Inget mer duvskit på terrassen, nu är det nog. Skall först testa med att lägga risgryn i sprit och sedan mata dem med detta När de blivit ordentlig på pickalurven så kan katterna ta dom, smart va?
Vov!
Goza von Järnepalm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar