måndag 3 augusti 2015

Vilken underbar natt, fick sova i sängen....

...när gubben släkte lampan kände jag mig lite ensam under skrivbordet så jag gick fram till sängen där gubben ligger och tittade på honom. Jag är så liten just nu att jag orkar inte hoppa så högt men jag skulle gärna ha velat göra det. -Är du ensam där under skrivbordet Goza lilla, sa gubben och lyfte upp mig. Vilken lycka!
Gubben har långa ben och mitt på benen har han gångjärn så han kan vika dem åt olika håll. När han hade vikit ihop dem så kröp jag ner i vecket som blev och lade nosen i det mjuka skinnet och somnade direkt..

Igår varken bajsade eller pinkade jag inne, gubben är snabb som en blixt och vet när det är dags för mig att göra något av dessa saker. Ni skulle höra när jag lägger en liten bajs vad glad gubben blir och när jag springer fram till honom så klar han mig under hakan och en gång fick jag godis så nu tycker jag att det är roligare att göra det här ute än inne vid dörren.

Igår ilsknade gubben till rejält. Inte på mig men på en fet gubbe som talade engelska. Han gick förbi vårat hus och jag sprang fram till en av grindarna för att tjingsa på gubben. Jag skäller inte, det skall man inte göra, bara om de kommer in utan att fråga. Han stannade och stirrade på mig sen sa han -Fy viken ful hund, vad är det för ras. Då skulle ni har hört på gubben. Han gick fram till grinden och visade ett finger åt tjockisen och sedan sa han att gubben borde se sig själv i spegeln men att det förmodligen inte fanns så stora speglar i Spanien att han kunde se hela sig själv, Tjockisen mumlade något och gick därifrån. Vi får nog aldrig se honom igen tror jag.

Inte är väl jag ful?
Jag rår ju inte för att de elaka människorna som hade mig tidigare klippte bort mina öron och min fina svans, eller?
Nåja, gubben gillar mig i alla fall och pussar mig väldigt mycket, det känns bra och jag mår fantastiskt bra.


Idag planerar gubben att ta med mig till hunddoktorn, det skall bli spännande men jag är lite rädd måste jag säga. Man vet ju aldrig vad man får reda på. Får nog en spruta, kanske två vi får se. Fast det sticker ju bara till lite sen är det klart..
Har upptäckt att jag har väldigt lätt för språk. Kan redan flera ord på svenska. När gubben säger nej så vet jag att det jag just då håller på med eller tänker göra inte är riktigt ok, då slutar jag och då blir gubben så glad så glad. Det känns bättre för mig med. Det värsta svenska ordet jag vet det är FY!
Jag dök på huvudet in bland alla sladdar som finns bredvid skrivbordet men då jäklar tog det hus i helsike. Gubben vrålade till FY! så hjärtat mitt höll på att stanna. Jag hoppade baklänges och satte mig helt förvirrad på rumpan. Då blev gubben så glad så glad igen, och kliade mig under hakan. Han har stora händer om man jämför med mina små tassar. Jag räckte upp min högra tass och gubben skakade den och sa; -Tack tack för att du lyssnar lilla Goza.  Biter du i dom då kan det gå väldigt illa, jag låter dem ligga kvar och du får lära dig att inte röra dom. -Är nog bäst att jag låter sladdarna vara



Jag har spöat upp den där repringen flera gånger nu på morgonen. Den skall inte komma här och komma för då får den med mig att göra så de så. Vi har käkat frukost och snart blir det nog cykelkorgen till hunddoktorn tror jag. I morgon kommer min människomamma och min människosyster hit. Om ni visste vad det skall bli spänanade...

Vov på er!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar