söndag 2 augusti 2015

Idag börjar vårt nya liv....



Hej! Jag en en liten hundflicka jag. Vet inte riktigt vem min mamma och pappa är, vad jag är för sort. Inte vet jag riktigt hur gammal jag är heller. Där jag bodde förut tyckte inte om mig. De klippte av mig mina öron och min fina svans. Sedan kastade de mig i en soptunna. Dör var det en tant som hittade mig och nu bor jag hos en ganska lång gubbe som pratar konstigt, men jag fattar ändå. Vi hundar är ju inte dumma.
En god vän till tanten som hittade mig i soptunnan körde upp mig till den här gubben och här skall jag få bo, tills jag dör säger han. Det låter bra, ja inte att dö, men att ha en trygg bostad där man kan få busa lite, äta mat och sova. Det är nog bättre än att bo i en soptunna.

Jag har en människomamma med, hon kommer snart hit så jag får träffa henne och en människosyster med. det skall bli kul. Hon vet inte att gubben har tagit hand om mig ännu. Kanske jag kan bita sönder några av deras grejer för det tycker jag är väldigt roligt. Har en människobror också men han stannar kvar i Sverige. Gubben tror att han kommer att gilla mig han med.

-Ser ni att jag sitter här på trappan och räcker ut tungan åt de elaka människorna som gjorde illa mig och sedan slängde bort mig? Den långe gubben säger att hör de av sig så skall han kastrera dem, vet inte vad det betyder men det låter inte speciellt trevligt och sedan skall han klippa av deras öron också. Gör han det då kan de aldrig ha en mössa på sig för den åker ju ner för öronen och då ser de ingenting. Vi hundar använder inte mössor.

Har i alla fall fattat att när gubben ropar Goza, då skall jag springa dit så fort jag kan för då får jag en liten godisbit, Smart va? Du skall heta Goza sa han i går kväll då jag kom hit. Ett fint namn tycker jag och när han tar upp mig i soffan och jag får ligga bredvid med mitt huvud på hans ben då är det ganska gosigt och jag somnar på en gång.
Hoppas att du hänger med mig här på facebook och ser hur jag växer och hur vi har det gubben och jag, då skulle jag bli glad.
Vov på en stund
Goza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar