tisdag 11 augusti 2015

Oj vilken rivstart det blev...

...det blev en herrans rivstart idag. Det ringde en ilsken signal bredvid sängen och min människomamma sprättaade upp som en fjäder. Det var tydligen dags att sluta sova.
Jwg fick mat och gubben och människomamman drack te ute på tomten. Sedan kom det där gröna halsbandet som kliar så infernaliskt på och sedan kopplet, det kallas så den långa lila delen som gubben håller i. Jag kan inte smita om inte gubben vill och jag tycker att det är bättre att försöka gå så bra som möjligt. Gubben han är stolt han och tycker att jag går jättefint och när han stannar då stannar jag med och sätter mig ner. Då blir gubben jätteglad och killar mig under hakan...ibland får jag en liten godisbit också.


Idag skulle vi gå till något som de kallar för röset. Vi skulle hämta upp gubbens kompis Jonny och tanthunden Sally, hon som inte riktigt vill leka med mig ännu, fast hon gillar mig det känner jag i alla fall. De var färdiga när vi kom. Här ser ni när Suz min människomamma håller mig i kopplet och jag springer ikapp gubben. Jag blir så deppad när han drar iväg med sina jättelånga ben, då ropar jag på honom det högsta jag kan.

Vi gick och vi gick och vi gick och när vi hade gått länge så fick vi fortsatta att gå innan vi kom fram till en liten stenhög som gubben och Jonny hade byggt nere i en backe vid sidan av vägen.
Tyckte faktiskt att det var lite orättvist för tant Sally hon fick springa lös flera gånger, men det fick inte jag. Blev lite trött och då bar gubben mig. Det känns bra att få vila mina korta ben lite ibland, är ju inte så stark ännu. Men jag ger mig inte så lätt skall ni tro.
-Du är en duktig liten flicka du Goza säger gubben och kramar mig riktigt ordentligt.
Nu är jag hemma igen och jag lovar, det skall bli sååå skönt att gå och lägga sig under sängen. Där är det både mörkt, tyst och kallt. Natti på ett par timmar

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar