torsdag 27 augusti 2015

Gubben tänker högt: -Jag har fått en helgalen kompis...

Hej vad det går full fart runt huset, in i köket, kör en vända runt på
köksgolvet och så ut igen. Detta verkar vara livet för den lilla loppan.
Hopp över grushögarna, inte en tvekan  eller försök
att springa vid sidan om, nej för tusan full fart över.

Gubben funderar;
Full sula runt tomten vad kommer det att bli av den här lilla damen när hon blir stor? Hon är snart 9 veckor men hon kör jäklar i den värre än många färdiga hundar. Hon har en trasig plastflaska som hon älskar, den hugger hon tag i och så bär det ivä'g runt  till terrasstrappan (som är igenbommad) och så tillbaka, full speed uppför trappan och in i huset, kör en vända runt inne i köket och så iväg igen. Jämfota hopp med alla fyra benen i luften ner för trappan och lika elegant skutt över grushögarna på baksidan. Ingen hejd alls. Sedan tittar hon på mig och det ser ut som hon undrar varför inte jag springer med och leker

Han ser lite förvånad ut gubben när jag leker. Det är så otroligt roligt att bita tag i den lilla bollen eller mest den blanka plastgrejen som knakar när jag biter. Sedan sätter jag full fart och hoppar över bergen och trappan så det bara susar i mina avklippta öron. Ibland tror jag att gubben försöker lugna ner mig för han ropar på mig och då stannar jag vid honom och blir kliad under hakan och får en bit godis. Sen kör jag igen. Ikväll kommer två av gubbens gamla vänner från vinterlandet och hälsar på. Jg hoppas att de hat mycket grejer som jag kan bita på. Hej på ett tag.
Vov!
Gosa von Järnepalm

I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar