söndag 16 augusti 2015

Idag är det ju vilodagen...tror de.

Tänk om jag blir så här stor! Då vågar inga tjuvar komma in
på vår gård och stjäla vår skohylla igen. Då skall jag bita
dem i baken så att polisen kan spåra upp deras byxor.

Igår var det lördag och då följde jag med gubben och min människomamma till Gran China och sov i gubbens knä medan de åt. Starka grejer tror jag för de drack upp en hel flaska med rött vin. Jag får ingenting när jag sitter vid bordet.
-Hundarna äter ur sin skål på golvet. Men jag får alltid en liten bit när vi skall gå därifrån och de har ätit klart. Fast gubben sätter först ner mig på golvet och sedan får jag lite godis.
Är nog inte så bra med starka kryddor för min lilla mage men gubben menar att man skall äta det som bjuds då blir man stor och stark.

Sedan promenerade vi hemåt i mörkret och jag är inte det minsta mörkrädd. Inte är jag rädd när det smäller heller men det är lite obehagligt när de stora bilarna kommer körande ganska när mig och brummar som bara den. Fast gubben håller koll och tycker att jag är superduktig att gå i koppel. När han stannar så stannar jag med och så sätter jag mig en stund. Då får jag godis och kli under hakan av gubben. Smart va, jag vilar och får då både beröm, godis och kli under hakan. Egentligen är man en ganska smart liten hundtjej, eller hur?

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar