onsdag 5 augusti 2015

Vilket liv jag tror jag svimmar...

...ni skulle har varit med när min människomamma och människosyster kom. Plus två av hennes kompisar. En massa konstiga lådor med hjul och handtag som de bar in och ställde inne i vårt hus. Och ännu värre blev det då alla öppnade lådorna. Jag höll på att tuppa av, vad grejer att ge sig på. Snappade snabbt som attan åt mig ett par vita mjuka strumpor och stack direkt ut i ogräset. spottade ut strumpan och skällde ut den största av de gröna kulorna , tog strumpan igen och drog till baksidan av huset. Tuggade en stund på strumpan tills en av "syrrans" vänner kom farande och skrikande och viftande man armarna. Jag sprang in till gubben och lade mig vid hans fötter, där får jag vara i fred.

Min människomamma och syster är snälla och jag fick sitta i syrrans knä jättemycket igår. Idag på morgonen så försöker hon lära mig att sitta, då får jag godis och så räcker jag upp vänster tassen. När gubben ger mig godis sätter jag mig direkt och "skakar tass" med rätt hand, högern så klart. Fast med syrror kan man jäklas lite har jag hört.
Idag blir det nog inte mycket skrivet  hör för jag tycker att gubben ser aningen  stressad ut över det tempo som har ökat betydligt här i huset sen i går. Jag har pinkat inne en gång idag, då var gubben och människomamman iväg och handlade och de här hemma har ingen koll på hur jag säger till när jag vill gå ut. Fast de lär sig nog detta snart skall ni se...får de torka upp mitt pink så blir de nog snart mer uppmärksam på mig och hur jag vill ha det.

Vov!
Goza von Järnepalm

PS: Jag tycker att det är lite skämmigt att visa hela min mage så där mycket, men vad gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar