måndag 17 augusti 2015

Gubben är lite sur över melonerna..fattar inte riktigt varför, har ju sett folk som säljer dem i massor?

Jag vaktar mina och gubbens meloner så inte några svarta
strykarkatter eller andra hundar kommer in och tar dem.

- Du knäcker mina meloner din lila marodör säger gubben och hötter med ett finger åt mig närjag kör et öpen attack mot den största av melonerna. Först smyger jag fram, backar sedan en bit och så ger jag järnet rakt på den gröna kulan. Ibland får jag riktiga tag med mina tänder och då följer det med lite av det gröna skalet....
-Jajja, skit samma säger gubben och menar på att han kan sätta nya nästa år och då har jag blivit så stor att jag inte bryr mig om hans meloner. Tror han ja...

Jag skall får besök av en stilig hundkille. En riktig strandraggare, han ä nog lite för gammal och för tuff för mig.  Han heter visst Pancho eller Pancha men gubben har slarvat bort den fina bilden som han skickade mig. Känns lite deppat då han var så jädrans tuff. Men han kanske kan skicka den igen i morgon så skall jag lägga ut den här på min blogg.
Idag har det varit en lång och tuff dag och det börjar kännas konstigt här i huset. Det är nämligen så att min människomamma snart skall resa hem till vinterlandet igen. Gubben kallar det så. Och alla skrikiga mindre människor+ min människosyster skall också försvinna. Men jag hoppas i alla fall att gubben stannar kvar här hos mig.
Skall försöka sova lite under sängen, jag trivs där och när jag väcker gubben så går vi ut och pinkar, bara jag, inte gubben, och sedan får jag sova länge i vecket på gubbens långa ben, det är fantastiskt mysigt måste jag säga. Nu har jag varit hos gubben i 17 dagar och jag vill inte flytta.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar