tisdag 25 augusti 2015

Fotjakt och gubbens finger...

Gubben jublade för hans lag i vinter landet, GAIS vann sin match i fotboll. Vad jag fattat, trots så ringa ålder är att 20 gubbar jagar en fotboll medan två står och tittar på. Verkar vara hur urbota dumt som helst. Ge dem en boll var så kan de ha roligt på samma gång. Och låt de där två som bara får stå och titta på få vara med och leka de också.

Jag tycker att det är så roligt att ligga och bara lurpassa på gubben och rätt som det är så rusar jag på honom och försöker bita i hans fötter. Då snubblar han och hoppar runt för att inte trampa på mig. När jag morrar så skrattar han och ropar -Ge fan i mina fötter hundskrälle! Det är jättekul, men han blir lite arg när jag gör likadant med de som kommer och hälsar på. Det får jag göra i smyg när gubben inte ser. Fast då gapar de och då kommer gubben ångande och pekar med sitt finger vilket innebär att jag ligger lite risigt till så då lägger jag av, -Bra säger gubben och får tillbaka den snälla rösten igen.

Hur som helst det är roligt nästan jämt.
Gubbens yngste kompis Ron, som jag gillar skarpt och gubben tog med sig mig och gick och skulle kolla en Texmex Buffé en bit från vårt hus. Gubben fick smaka på lite starka grejer och när jag undrade om man kunde få smaka så tittade han bara på mig och sa; -Nej du lilla jäntan min då får du raketbajs om du smakar på det här och din lilla mage brinner upp, du får allt hålla dig till hundmaten ett bra tag till. Så var det med det. Fast jag undrar ju förstås vad raketbajs är för en rolig grej?

Angående bajsande så är det här bakom huset jag brukar bajsa när vi är hemma. Det tycker gubben är bra för han går dit och plockar upp det med en svart "bajspåse"? Vilket dumt namn, en påse kan ju inte bajsa heller!. Det är här jag gör mina fantomhopp när jag kör mina race runt på tomten. Gissa om jag flyger högt och långt när jag trycker till med mina små ben och susar över grushögen, det är så kul, ni skulle bara se mig in action!
Citronträdet skall jag ge mig på lite senare när tänderna vuxit ut ordentligt, om jag nu törs vill säga för detta är vad jag har hört ett mycket viktigt träd, kanske det viktigaste citronträdet i hela Spanien. Gubben har vunnit det i en boulematch mot tant Mollys gubbe så jag får nog ligga lite lågt känns det som. Den andra gröna busken får vara ifred för den stinker som bara den och jag har bitit i ett av bladen och fy för den lede jag hade en äcklig smak i munnen hela dagen efteråt. Basilika säger gubben att det är och det mumsar han i sig utan att tveka.
Nu måste jag göra någonting nyttigt, tror jag tar och lägger mig en stund, Hej på ett tag..

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar