måndag 24 augusti 2015

Sen start på dagen, gubben sov för länge...

Tur att man växer snabbt och har lärt sig att man måste pinka ute. Annars hade det nog hänt en olycka i dag på morgonen. Gubbskrutten kom inte ner i sängen före klockan 4 i natt. Han försökte lägga sig, men hoppade upp igen och satte sig vid den där magiska datalådan igen. Han knackade och knackade så att inte jag kunde sova heller.
Vi som skulle ha gått ner till röset och jag hade fått träffa tant Sally och hennes gubbe. Det måste bli någon ordning på detta med att gå och lägga sig i tid på kvällarna, får ta tag i detta på egen hand tror jag...

Håller på att kämpa med att ta mig upp i sängen för egen maskin och jag fattar inte att jag inte lyckas. Är ju två månader så jag borde väl har tryck i pedalerna så att jag kunde skutta upp själv. Då skulle han inte få det lätt, gubben min.

Då kunde jag ju hoppa upp i soffan med och på stolarna runt köksbordet och sedan kunde jag ju sätta mig på bordet och kolla läget...

Idag sa en främmande gubbe att han tyckte att jag vuxit väldigt sedan han sist såg mig. Det tycker jag med och tyvärr så växer mina fötter nog mest just nu. Gubben skrattar och säger att jag kommer att se ut som en gepard? om inte huvudet börjar växa snart. Jag vet inte vad en gepard är för något men det kanske blir bra ändå. Det låter ju inte så tokigt i alla fall. Nu på morgonen har jag kört mitt vanliga race mellan grindarna och runt bakom gården till trappan upp på taket som de har stängt för att inte jag skall springa upp där och sedan ramla ner och slå ihjäl mig. Omtänktsamt med väldigt dumt för både gubben och jag fick fantastiskt träning av att springa upp och ner för den långa trappan.

Hörde gubben mummla något om röset så jag tror att bara han kommer igång så trampar vi nog iväg dit ut han och jag. Han verkar vara besviken på att han inte vaknade så vi kunde följa med tant Sally och hennes gubbe. De är riktigt goda vänner de två.
Kan ni förstå att en gubbe i sina bästa år håller på att lyfta tunga järnklumpar som sitter på en blank kort stång upp och ner. På alla konstiga sätt. -Sluta skälla på hantlarna säger gubben och hötter med fingret åt mig. Tycker att detta är urbota dumt och jag bet faktiskt till riktigt ordentligt på den en dag när gubben inte såg. Jäklar i min låda det är inte att rekommendera, tog ont i tänderna av bara den. Men en vacker dag kan jag kanske bära bort dem och gräva ner dem där inte gubben ser. Jag är riktigt riktigt arg på de där hjärnklumparna. Ni ser elä'ndet på ena bilden. Lägger mig en stund och väntar på sanningens ögonblick, det kommer nog rätt som det är skall ni se....

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar