onsdag 5 augusti 2015

Nu sover jag nog till klockan 10 i morgon, är helt slut...

Blev ingen verterinär idag för det fanns ingen på plats. Men imorgon skall en doktor titta på mig och försöka lista ut hur gammal jag är. Får nog en spruta mot något som heter valpsjuka. Det kanske gör ont men gubben följer med och håller mig säkert i tassen, han är ganska snäll i alla fall.

Det Är stressigt för en liten stubbsvansad och öronlös flicka att plötsligt få så väldigt många att umgås med. Men jag bryr mig ju inte så mycket om de andra utan håller mig till gubben, Jag blev helt förtvivlad i dag när han plötsligt tog med sig en påse och gick ut genom grinden. Jag skällde fast jag har ju sån pipig röst, han bara gick, vände sig inte om en gång. Då började jag gråta. Jag gråt och jag gråt och även om de andra försökte leka med mig så gick det inte att stoppa. Nu skulle jag bli övergiven igen? Fast den här gången var ju bättre, nu var jag i alla fall i ett hus och inte i en soptunna.

Plötsligt kom gubben tillbaka och mitt lilla hundhjärta höll på att hoppa ut genom munnen så glad blev jag. Rusade fram till honom och bet i hans ena tå. -Lugna ner dig lilla gumman, sa han och kliade mig under hakan, som han brukar när jag kommer då han visslar till.. -Jag har ju bara varit och slängt en soppåse förstår du...

Mycket folk idag, först tre trevliga människor från Rönnäng var det. sedan två på kvällen från Jönköping, Det var visst min människomammas syster fast hon presenterade sig som min människosysters kusin??? Jag fattar ingenting jag. Det kanske mest var ett sånt man kallar för skoj.

Gubben gav ,mg lite fint skuret kycklingskinn och en bit vitt gott kött tillsammans med hundmaten. Jag plockade elegant bort det goda med min lilla tunga och käkade upp det blixtsnabbt. Sedan satt jag mig framför skålen med mitt lilla huvud på se och talade om högt och ljudligt att jag banne mig ville ha mer av det goda.
-Tyst med dig, ät upp din mat, sa gubben med ganska sträng röst. Du får allt vänja dig med lite i tagen, du är ju bara en vappe förstår du. Är det nån här som vet vad vappe betyder? Nu har gubben bestämt sig för att sova och då släcker han snart lampan. Få se om jag orkar tjata mig upp i sängen i natt.

Vov!
Goza von Järnepalm

PS: Gubben säger att jag har en nos som ser ut som ett pepparkakshjärta.stämmer det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar