fredag 14 augusti 2015

Hej vad det går inne på tomten...


...men kolla här mina vänner, morsning givetvis..men jag fick en rosa ask med ett vinrött sidenband på och en hälsning från två små sötnosar i Gråbo. I asken var det hundgodis och en ceriz gummiboll men taggar. Den killar som bara den när jag biter på den och nu har jag kommit på att om jag springer och hämtar den och ger den till gubben så får jag lite godis och så studsar han iväg den igen. Hur jäkla kul som helst, men han leker inte så länge med mig och bollen, bara en stund sedan tar han bort den från marken. Vet inte var han gömmer den men jag skall nog hitta den till slut.
I stället biter jag på allt annat både inne och utomhus. Idag bet jag av en melon så gubben blev lite småsur. -Nåväl sa han, den kanske inte är mogen, det var ju inte den här vi skulle premiär äta utan en större variant.. Om jag låter melonerna vara kanske jag får smaka när människomamman kommer tillbaka från marknaden. Vi stannade hemma gubben och jag, han gillar inte marknads besöket något vidare. På tok för mycket fok och tjuvar ch banditer säger han och jag håller nog med även om jag inte vet vad en tjuv och bandit är för något. -Jo kanske det var nog banditer som klippte bort mina öron och svansen min. Det tror jag att gubben kallade dem,
I eftermiddag skall jag åka med ner och lyssna på rock´n roll nere vid stranden. Det kan nog bli roligt värre kan jag tro. Det kanske skramlar mycket i min bortklippta öron men då håller säkert gubben för dem så jag kan sova i hans knä en stund. Ha de som de norska hundarna sier!
Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar