torsdag 13 augusti 2015

Lång promenad på korta ben..


Just på den här bilden så bär min människomamma Suz mig för jag har traskat på sååå långt sååå långt. Och när gubben lade iväg med sina långa ben och sprang ifrån oss blev jag så deppad att jag bara skriker och ylar. Men han skulle bara  hinna förbi oss för att kunna fotografera oss...phu
Här ser ni tanten Sally som blir roligare och roligare för varje dag som går, hon skäller inte på mig utan struntar bara i mig när jag blir för jobbig Hennes gubbe heter Jonny och den andra gubben heter Tommie han pratar skånska som alla förstår utom jag som är en spansktalande liten dam. Men svenskan sätter sig för varje dag som går.

När vi kom hem så drack jag så mycket vatten och hos tant Sally så fick jag duscha och det var jätteskönt. Jag stod blixtstilla och blundade precis som tanten gjorde. Hon kan nog lära mig lite av varje skall ni se. Och nu är det klart att jag skall få bo där nä'r gubben reser hem för att fira jul och nyår i Sverige. På något vis så känns det riktigt bra för de är verkligt snälla och tycker mycket om hundar, det känner jag. Jag vet att både gubben och min människomamma gillar det supermycket.

Här i mitt land har man siesta vilket innebär att man stänger av allting under ett par timmar mitt på dagen då det är som varmast. Det tar jag och gubben också och då skrattar alla de andra i huset. Idag fotograferade de oss när vi sov siesta. En ganska fin bild eller hur och vi är nästan lika rynkiga i ansiktet gubben och jag. Ikväll blir det nog en kort promenad upp till ett ställe där de säljer dricka i glas och där man spelar musik. Jag brukar få en egen skål med vatten av folket som arbetar där. Hemma skall alla vildar som bor i huset med oss, titta på den svarta lådan som visar bilder och för oljud. Skall bli skönt att slippa detta.                                 PS: Min gubbe är ganska brun fastän han kommer från vinterlandet, eller hur?

Vov!
Goza von Järnepalm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar