måndag 28 september 2015

Röd måne mitt i natten vilket elände...

...igår var det en ganska jobbig dag måste jag säga. Först en jäkla busmorgon när Tant Vicky en svart långhårig tjejkompis kommer och hälsar på medan hennes gubbe och min dricker te. Jag fattar inte vad han säger men jag tror att gubben min gör det i alla fall.
Hopp och lek lös i parken gav ännu mera motion och sedan sov jag som en stock. Då kom tant Molly och hälsade på och vi busade runt ganska rejält men jag blir uppriktigt sagt förbannad på dem när de hoppar upp i soffan eller sängen, på stolar eller i deras gubbarns knä. Jag fixar inte detta, men ute i parken hoppar jag nästan en meter rakt upp för en stenmur, konstig tycker jag.

Åkte in i buren för gubben skulle spela boule, Det går bättre och bättre och jag lever inte rövare lika mycket längre för jag vet ju att gubben kommer alltid hem och då leker och myser vi jättelänge. När det blev mörkt ute så kom tant Sally och hennes familj förbi och jag fick åka i cykelkorgen bort till en bar som kallas Burgos där fick jag en egen stol och jag och tant Sally sköter oss perfekt, Det blixtrade och small som bara den men det är bara trevligt tycker vi. På vägen hem kom det vatten från himlen och det var lite läskigt att sitta i cykelkorgen men gubben lade en bit av handduken jag sitter på över huvudet på mig så jag slapp få vatten i mina avklippta öron.


Det var jättegott att få gå och sova, men tror ni inte på tusan att mitt i natten hoppade gubben upp och tog med sig sin kamera och vi gick upp på taket. Jag får följa med nu om jag sköter mig och et gör jag för det är kula att springa och busa där uppe. Han skulle fotografera den röda månen. Vilket larv egentligen när man kan ligga och sova i allsköns ro. Nåväl det tog inte så lång tid och vi somnade om ganska direkt. -Skit att jag inte har stativet med mig, sa gubben innan vi somnade. JAg vet inte vad stativ är men det kanske skulle ha varit bra att ha, vad vet jag.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar