torsdag 3 september 2015

Jäklar i min låda vad gubben kan ryta till...

...nu fattar jag varför gubben har ristat in ett elakt lejonhuvud bakom nacken sin. Idag blev jag så nyfiken på de där långa sladdarna som ligger under lådan som låter och visar bilder. Svarta och vita smala och tjocka så jag kunde inte låta bli att gå fram och bita i en av dem. Det var då avgrundsvrålet kom! Gubben han satt och drack sitt mörkgula vatten vid köksbordet och jag trodde inte att han såg vad jag gjorde. Herre min själ vad rädd jag blev, jag nästan kissade på golvet fast jag vet att gubben vill att jag skall kissa ute... Vågar mig nog inte på de där kablarna en gång till, inte förrän jag blir lite större och modigare, då kanske jag pröver igen när inte gubben ser på..

Han berömde mig när jag inte gick fram till sladdarna igen och så hämtade han min repstump som jag gillar att dra i. Nu skall vi ut och promenera och tant Sally skall följa med. Hej på ett tag.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar