måndag 14 september 2015

Inburad en liten stund idag igen ?

Visst är det väl bara brottslingar och illasinnade människor som skall låsas in bakom galler?
Idag så låste gubben in mig i min lilla bur som jag gillar att krypa in i och sova några timmar. Nu måste du träna en stund på  att klara dig ensam gumman, sa han och lade in ett gott tuggben och en godisstång som är jättegod. Sedan hörde jag hur han låste dörren och järngrinden och en bil, det var tant Sallys gubbe det känner jag igen på ljudet for härifrån.
Jag skällde som bara den och grät en liten skvätt men lugnade ner mig och gnagde sönder tuggbenet och så somnade jag. Rätt som det var kom gubben hem igen och släppte ut mig. Stort pusskalas och jag blev så glad att jag sprang rakt ut på gården och pinkade. Jag vet ju att gubben alltid kommer tillbaka men jag blir allt lite deppad ändå när han åker ifrån mig  När han kommer hem så lyfter han upp mig och kramas med mig kliar mig under hakan och på magen och jag brukar somna i hans knä för där är det tryggt och skönt att ligga.

Gubben har köpt en ny matskål till mig, en röd, riktigt stor för nu äter jag så pass mycket att den skål jag lånat av tant Molly, den har blivit för liten. Nya bajspåsar såg jag att gubben köpt, brårandiga, urlöjliga då jag föredrar svarta som ser mer eleganta ut. Tänk om han kommit hem med rosa, då hade jag skällt ut honom...

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar