torsdag 24 september 2015

Nu ligger jag nog lite risigt till...


Gubben säger till på skarpen varje gång jag hoppar ner i blomrabatten. Det är roligt att vara där och gräva bland blommorna, ibland tar jag och biter av en blomma också. Jag vet att gubben blir riktigt arg på mig de gångerna, så jag smyger dit när han inte ser.
Idag hoppade jag runt där och det var två rosa blommor på långa stänger som var i vägen så jag bet av dem.

Var inte tillräckligt uppmärksam så jag såg inte den gula tennisbollen som kom farande och träffade mig med full kraft i röven. Fattar inte för den kom med sån fart och att gubben bara satt på sin stol på verandan och flinade. Han har nog skaffat sig ett vapen mot blomrabatt-marodörer tror jag och inte blev det bättre när han hämtade vattenslangen för att vattna sina tomater som han har på bordet i en vacker kruka. Då passade jag på att kliva ner i rabatten för att kolla på blommorna jag bitit av..
Splach! En jättestråle med iskallt vatten rakt mellan ögonen på mig så jag hoppade jämfota ut från rabatten. Gubben rörde inte en min men jag börjar förstå att han verkligen ogillar att jag rumsterar om bland hans blommor. Får nog ligga lågt ett par dagar, den känns så...Tänk om han blir så arg på mig att han lämnar mig till någon annan?

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar