torsdag 10 september 2015

Nu har det slutat droppa från himlen och jag är trött i benen...

...Nu är det långa tupplurar som gäller fast jag måste ut på trappan då och då för att kolla så allt är lugnt runt huset. Gubben hinner ju inte kolla sånt för han sitter ju mest vid datorn eller tränar med de tunga järnrullarna.
Promenaden till stenhögen som tant Sallys gubbe och min gubbe gjort blev en aning dramatiskt då det plötsligt kom tre stora lösa hundar springandes mot tant Sally och mig. Deras gubbar var långt långt borta och hade ingen koll på sina hundar alls. En bamseschäfer kom fram och skulle lukta på mig men min gubbe han satte en fot i röven på den och skrek -Far åt helvete din lopphög och då blev två av dem jätterädda och sprang iväg..Det tredje som morrade mest hade en fet tant kopplat upp. Den  stod och skällde på oss när vi var på väg hem också.
Röset som det kallas blir faktiskt större och större, det ser även jag, och idag lades det tre stenar till på högen. Den hade klarat både oväder och vatten fast det sytes att det hade varit en liten sjö runt omkring som hade torkat upp lite.
Tommie den tredje gubben hade nya sandaler med inbyggt ljud som lät jätteroligt. Nu kanske jag får hans gamla sandaler som jag verkligen gillar att bita i. Blir en fin present. Då tror jag att gubben ger mig en i taget som jag kan kvadda jag får nog inte bägge två på samma gång.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar