fredag 18 september 2015

Fyra intensiva dagar sedan sist...

Herre min skapare vad det har varit mycket att stå i. Bägge tanterna, både Sally och Molly och så kom den tredje inhoppande Fiffi en nätt, svart Italiensk dansös som man inte han få nosen på. Hon var snabbare än mig till och med. Möjligtvis hade kanske tant Sally om hon ansträngt sig haft en minimal chans att hänga med.
Vi har busat tant Sally och jag och de har sovit över hela gänget för man hade spayat mot kackelackor i deras hus. Hos oss finns inga kackelackor. -Vi klarar oss så bra utan dem säger gubben och flinar. De känner att det är jag som bor här och då kommer de inte in fortsätter han...jaja, kanske han har rätt...

Idag fick jag tre presenter, kan ni tänka er. Mitt på dagen dessutom. En ny blå pip om ser ut som en energilampa men piper något förskräckligt när man sätter tänder i den. Dessutom så fick jag två goda tuggben, men får bara ha ett i sänder. Det var en gubbe som är kompis med min gubbe, Harald heter han, som kommer och hälsar på ibland. Han är snäll och han pratar inte riktigt lika som min och de andra gubbarna gör. - Han pratar norska, säger min gubbe som förstår vad Harald säger ganska bra. Jag hör dock att han missar en del saker och då skäller jag på honom, men han fattar ingenting.
Nu blir jag nog inlåst i min bur om en liten stund, jag känner på mig att det är något på G. Nåväl, jag börjar stå ut för gubben kommer ju alltid tillbaka och då får jag lite godis...

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar