torsdag 3 september 2015

Det var såååå supergott så det är inte sant..


Oj oj vilken lycka! Gubben höll vad han lovade (jag visste det) och öppnade en liten plåtburk som innehöll det godaste jag ätit i hela mitt lilla liv. Han blandade ihop lite med den andra maten jag äter och som jag också tycker väldigt bra om. Men nu...det blev sååå gott.- Sakta ner lite gumman sa han och strök mig över ryggen, du vräker i dig så du nästan spyr, och så skrattade han.

Han är lustig gubben har en massa konstiga saker för sig jämt. Till exempel så kan han komma fram och börja plocka upp lite av maten när jag äter sedan lägger han tillbaka den och berömmer mig. Han brukar ta bort skålen och kolla lite i den men sätter alltid tillbaka den. Det gjorde han när jag fick finmaten också, blev lite orolig, men jag säger ingenting för den kommer alltid igen och då får jag beröm och kli på skallen...-Träning gumman, säger han och berömmer mig igen. Har hört att en del hundar blir väldigt arg om någon tar bort maten. De skall jag inte bli...
Idag har jag varit jätteduktig. Promenerade bort med gubben och hans vänner och tant Sally. Vi gick och vi gick och en del kände jag igen, Men gubben sa att idag skall du få gå hela vägen själv, förra gången bar jag dig halva sträckan men nu är du så pigg och stark att du får trippa på själv. När vi kom ner till en väg som inte var så varm att gå på så kopplade gubben bort det långa bandet som han håller i och som gör att jag inte kan dra iväg för full sula.
Tjohoooo!! Hej vad det gick och tant Sally for iväg som en raket efter två håriga hoppande figurer. Kaniner,heter de visst och hon hade inte en chans för de här lurviga var otroligt snabba. Hoppas att jag blir lika snabb en vacker dag jag med, då skall jag jaga ikapp dem...Fast ibland tyckte jag att det var otrevligt att vara så långt från gubben så då sprang jag tillbaka till honom och satte mig vid hans fötter så han inte skulle vara lessen. När vi kom fram till högen av sten som gubben och tant Sallys gubbe har gjort så lade de stre gubbarnavarsin sten där, sedan gick vi hem igen.
Vattenstopp hos tant Sally där vi busade en stund hon och jag och med tassen på hjärtat, hon är min bästa hundvän här i livet, den saken är klar, Gubben har stått en bra stund under vattenstrålen och jag bryr mig inte..lägger mig på en handduk på golvet och tar mig en tupplur..

Vov!
Goza von Järnepalm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar