tisdag 22 september 2015

Känner mig betydligt piggare idag..

Jag säger som de stora flickorna säger, jag kände mig låg i går....
Vi var bjudna till tant Sally och hennes familj och där var tant Molly också med sin gubbe och det var faktiskt lite jobbigt. De har ju lärt sig att hoppa upp i stolar och när jag kommer ångande för att bråka lite så hoppar de upp i var sin stol eller i knät på deras gubbar. Tycker att det både är fegt och fuskigt. Men vänta bara. När mina bakben växt lite till då jäklar skall jag allt visa dem vad jag kan. Nu kan de inte heller flytta på mig så lätt för jag väger mer än vad de gör.

Här ligger jag på tant Sallys bakgård och det var hennes matte som tog bilden på mig när jag pustade ut en stund efter att ha jagat tanten runt hela huset.

Är hon borta nu så man vågar sig ut?
Tant Sally är nog less på mig snart och jag måste börja vara lite snällare för jag skall få bo hos henne och hennes familj när min gubbe åker hem till vinterlandet och min människofamilj. Hade nog gärna velat följa med, men det går inte den här gången. Fast nu har jag pass i alla fall, så nästa gång är det nog ok skulle jag tro.
Mår lite bättre idag och snart har jag återfått all sprutt i mina små ben och då blir det åka av igen. Fast det är mysigt att ligga och titta på gubben där han sitter och knackar också...
Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar