torsdag 19 november 2015

Idag gav jag igen...

..detta är tant Vicky, hon pratar nästan svenska fast inte riktigt. Hon kommer från Norge och hennes gubbe som heter Stig han kommer över till min gubbe och dricker te nästan varje morgon. de sitter och svamlar en stund och sedan går de hem. Jag busar mycket med henne fast hon tycker inte att det är speciellt kul.
Hon skäller lika mycket som mig när det kommer någon utanför vårt staket eller mur heter det visst. Men hon är lat för hon sitter mest i en stol, har nog sämre kondis än mig skulle jag tro. Hon är i alla fall väldigt snäll och trevlig och min gubbe gillar henne också...

Idag blev det en fruktansvärd start på dagen. Gubben startade den nya värmaren i badrummet och jag anade genast ugglor i mossen. Han har pratat om att bada mig ett par dagar. Den sista gången var han inte nöjd med resultatet så jag förstod var klockan var slagen...

Gubben iklädd sina kalsonger stängde dörren till badrummet och satte igång vattnet. -Det måst vara lagom varm sa han och lyfte ner mig i den plastlåda där duschens vatten rinner ner. Den nya värmaren gjorde att det var ljuvligt skönt inne i det lilla rummet och när han spolade det goa vattnet över hela mig så blundade jag och mådde som den prinsessa jag är.
Gubben hällde på barnschampo och gnuggade tills jag såg ut som en vit krullhårig pudel. Då..flög fan i mig och jag tänkte att nu skall du få jobba lite gubbe..  Gjorde ett getsprång rakt ut på golvet så vatten och lödder stänkte sedan speedade jag upp farten och flög mellan väggarna både högt och lågt. Gubben försöka fånga mig men jag gled bara undan Hela golvet var sjöblött, gubben med och bägge draperierna och stången ramlade ner. Till slut bromsade jag upp lite och kröp in längst ner där han har några av sina nya joggingskor. Då fångade han mig. Han sa ingenting men jag såg att han log. Höll fast mig så det nästan gjorde ont och spolade av mig allt lödder, två gånger till och med. Sedan lindade han in mig i en handduk och gnuggade tills jag var nästan torr. Han öppnade dörren och puttade ut mig- Gå och lägg dig din lilla skit sa han, nu måste jag städa badrummet, duscha och sätta upp allt du rivit ner. Han stängde dörren och där satt jag
Nåväl det tog inte så länge innan han kom ut och satte sig vid datorn. Då kurade jag ihop mig på sängen och somnade. Nu är jag ren och fin och luktar riktigt gott.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar