söndag 22 november 2015

Idag fick JAG besök, inte gubben...

...kolla, det plingade på vår dörrklocka och gubben och jag rusade i vanlig ordning ut för att se vem det var som kom och hälsade på. Där stod en jätteglad tant och en jättestor gubbe och log. Hej! Vad kul att ni kunde komma, Hon hette Monica och den stora gubben Kent. de är kompisar med min gubbe på något som heter facebook. De kramade om varandra och jag hälsade jag med.Hon hade glömt bort vad jag heter men hade läst att gubben kallar  ig för lopphögen ibland, bara på skoj givetvis för jag är renare än han så de så. Hon hade med sig ett svart läderhalsband där det stod LOPPAN med svarta bokstäver på silverplattor. Ursnyggt och det skall jag ha på mig när jag går på restaurang nästa gång. Fick reda på att gubben hade tänkt döpa min söta människosyster till det när hon föddes. Det var nog tur att hon fick heta Ebba istället, ett fint namn tycker jag och hon kommer snart ner hit och hälsar på mig..nu bits jag inte så mycket heller och jag har tappat alla de vassa tänderna jag hade när jag var liten bäbbe...

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar