fredag 13 november 2015

Bus, bus och ännu mera bus...


Ok, jag är en busig typ. Nu har jag tappat alla mina tänder..nej, nej jag är inte tandlös utan jag har fått mina riktiga tänder stora och vita och inte lika vassa som de pliggar jag hade när jag var pytteliten. Det tar nog inte lika ont när jag biter gubben i händerna eller i smalbenet när han försöker smita från mig, med de nya tänderna.

Tant Sally kommer hit många gånger och det är det roligaste jag vet eller så går gubben och jag över till henne och där äter den middag och jag får köra ett par varv med tant Sally. Ibland känns det som om hon vore min hundmamma. Fast jag har lärt henne en del jag med. Till exempel så när vi är ute på restaurang och äter och det blir extra stojigt och brötigt då stoppar jag in mitt huvud under gubbens arm när jag ligger i hans knä. Det gör tant Sally nu också. Då slipper vi höra allt oväsen och det är ganska varmt och mysigt.

Tant Sally hos sin gubbe. Hon har ont i öronen och vi tycker synd
om henne. Hon fick krypa in under tröjan en stund på kinakrogen.
Att busa i gubbens säng, ja för all del den är ju min med för jag sover här varje natt jag med, ligger i gubbens knäveck för där är det varmt och skönt. Ibland när han vänder på sig så får jag en bit av lakanet på mig och då blir det ännu mysigare. Häromdagen blev det lite för mycket för vi bäddade om helt och hållet och när gubben kom in så var han nog inte den lyckligaste hundägaren i Spanien kan jag tro. Han sa ingenting utan körde bara ner oss. När han drog på det svarta överkastet så var det en liten bula mitt i sängen. -Vad nu då, sa han och skrattade. Där under lakanet låg tant Sally och hade det mysigt, mitt i sängen.
Det finns tanter och farbröder som inte gillar att vi hundar får sova i sängen med det skiter min gubbe i. Han säger att vi är lika rena och fina som människorna så det gör inget. Vi vill ju också ha kontakt och ibland är vi lite mörkrädda och att ligga på golvet ensam i en liten säng är inte alls lika skönt, så de så. Tant Sallys gubbe och gumma de håller med.
Blir inburad ibland men tant Sallys gubbe hittade en större bur som han köpte till oss och nu är det mycket bättre att sitta inburad. Lever lite rövare så länge jag hör att gubben är kvar bakom dörren bara för att han skall få lite dåligt samvete. Sedan tystnar jag och lägger mig och sover i godan ro.
Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar