tisdag 24 november 2015

10 x 10 minuter...först bus sedan mys!


Vita vackra och vassa tänder har jag i alla fall, det tycker gubben också och han tittar på dem flera gånger i vecka. -Bra att kunna kolla dina tänder förstår du det? Nej det förstår jag inte alls men det är skojigt när han gör det i alla fall.. 
Min morgon börjar med en liten pink ute på tomten. Under tiden så blanda gubben till min mat han blandar faktiskt lite torrfoder med en mjuk jättegod paté, det värsta är jag får inte så mycet av den godaste, men OK jag slafasr i mig allt jag får och känner mig ganska nöjd och belåten. Då brukar jag rycka tag i gubbens skjorta när han sitter och dricker te. Kanse inte det populäraste att göra när han håller en varm tekopp i handen och då fräser han till åt mig. -Hörru din lopphög, nu äter jag du har redan fått din mat.
Sedan  busar vi i 10 minuter sedan slappar vi minst lika länge. Varvar ner ordentligt. Han är noga med detta gubben. Först tuff lek och sedan avslappning så att jag kan varva ner. -Du har en jävla motor du din lilla rackare, säger han och menar att jag inte får gå upp för mycket i varv utan hålla mig på en skaplig nivå med lek och bus.

Jag har fått börja trava bredvid hans cykel, den heter så den konstiga manicken med två hjul och en stålram mitt emellan. Så fort jag vil springa iväg fortade säger gubben -TRAVA och så bromsar han ner farten så att jag måste trava igen. Om ni visste vad det tar på krafterna att bara trava och inte sätta fart i full galopp. -Små hundar som inte växt klart skall bara trava, säger gubben och då blir det så, punkt och slut...

Myset är när han lägger sin varma hand över mitt huvud och pratar sakta till mig om vad vi skall göra under resten av dagen. Då myser jag allt jag orkar. Ofta somnar jag medan han stryker mig över mitt huvud. Jag är väldigt glad att han tog hand om mig när jag kom från soptunnan. Alla hans vänner med tant Sally och hennes familj i spetsen, tant Molly och hennes gubbe och Margot och så Stig han som inte pratar så jag fattar och tant Vicky är också våra vänner. Min människosyster Ebba kommer snart ner hit igen och hon har med sig sin kille Ivar som jag tycker jättemycket om. Tänker nog bita min syrra lite i hennes fötter och i handen fast inte så att det tar ont, bara hålla fast henne lite så hon känner att hon har en hundsyster som bryr sig. Alla tycker att jag har fina ögon och ett vackert ansikte. Visst det är roligt att höra, men det är roligare när de leker med mig och klappar på mig. Är ju egentligen inte alls viktigt hur man ser ut, bara man är snäll. -Man får inte slåss, säger tant Sallys matte Git och hytter med sitt pekfinger. En kul typ den där Git!

Vov!
Goza von Järnepalm





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar