fredag 11 december 2015

Idag kommer min människosyster till oss...

Tar mig en liten tupplur medan jag väntar på "syrran"
Gubben borstar  mig varje dag och då somnar jag nästan. Jag tappar massor av hår som dessutom blir elektriskt och sitter fast på gubbens kläder och han tycker att det är förskräckligt, för att inte snacka om alla de tanter som gnäller när de får lite av min päls på sina svarta tröjor och byxor. Men vad då? Skall de envisas med att lyfta upp mig får att få en puss eller två så får de faktiskt skylla sig själva.. Men jag kan faktiskt inte göra något åt detta. Gubben brukar tappa lite av sina vita strån själv också, då de så.
Idag kommer min människosyster Ebba och hennes kille Ivar och hälsar på oss. De flyger ner ifrån Sverige, landet där det just nu bara regnar och blåser och bara är några pyttesmå plusgrader i. Dom stannar kvar i tio dagar och flyger sedan med gubben tillbaka till Sverige för att fira Jul och Nyår, vad nu detta är för något? Det kommer att bli superroligt att få träffa dem igen. De såg mig ju när jag precis hade kommit hit till gubben i somras, tror faktiskt att det var i början av augusti om jag inte minns helt galet.
Ni vet väl om att jag har blivit en hejare på att springa bredvid gubben när han vinglar fram på sin damcykel? Jojjomen, jag får massor av beröm av både gubben och hans kompisar. Jag tycker att det är jätteroligt och fort som tusan går det.
Känner mig lite orolig över att han skall flyga bort när den där gubben som kallas tomten skall komma. Fast jag behöver nog inte vara rädd för jag skall ju stanna hos tant Sally och hennes familj. Gubben kommer tillbaka det har han lovat och då blir det så. Nu skall jag ladda upp lite inför gästerna som kommer i eftermiddag...

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar