måndag 21 december 2015

En både bra och en dålig dag i mitt lilla hundliv...

..det braiga var att gubben och min människosyster och hennes kille var och handlade igår och då köpte han två jättemjuka dynor till mig. En som jag har i min bur och en som ligger framför garderoben i sovrummet. I natt så gick jag och lade mig inne i min bur på den nya dynan och jag sov så jättegott så det kan ni inte tro.
Gubben tog bilder på mig när jag låg där och hade det mysigt, kolla får ni se. Det som är dåligt är att jag känner på mig att alla här skall lämna mig för att fara hem till Vinterlandet för att fira någonting som heter Jul och Nyår. -Du kommer att få det så fint hos tant Sally och hennes familj, säger gubben och kliar mig bakom mina avklippta öron, det är mysigt. -Du skall få några julklappar också säger han men hur skall detta gå till då han inte är här hos mig? Kan ni förklara detta?
Fast det kommer nog att lösa sig till slut i alla fall hoppas jag. Det ställs fram stora lådor med hjul och handtag på golvet, väskor kallas det visst och det stoppas ner kläder och alla goda strumpor som min människosyster och hennes kille har haft utslängda på golvet och jag smugit fram och snott. Nu åker de ner i väskorna och skall förmodligen med hem till vinterlandet.

Här ligger jag och Ebba som min människosyster heter och gosar oss. Jag känner på hela stämningen i huset att det är något lurt på G, som gubben brukar säga ibland. Fast jag vet ju inte riktigt vad, annat än att de förmodligen försvinner i morgon upp i luften med något plan. Gubben har i alla fall lovat att han inte överger mig utan kommer tillbaka till mig igen även om det tar på tok för många dagar. Fast jag är ju inte så bra på att räkna dagar och kan inte klockan heller, jag är ju för liten för det så det kanske går bättre än vad jag tror.

Hur som haver så gillar jag inte alls detta med den så kallade julen och nyåret, inte som det ser ut idag i alla fall. Fast jag undrar givetvis vad detta med julklappar är och hur det kommer att kännas
Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar