måndag 25 juli 2016

Den gamle brodern jag fått han trampar på som bara den...

Min gubbe han trampar på som tusan, varje dag och jag har ju hela tiden traskat med. Detta gör att gubben blir mindre och jag starkare. Den gamle Jippi min  ny hundbrorsa han orkade inte så mycket de första dagarna hos oss måste jag säga. Men nu jäklar trippar han på av bara den och ni skall tro att han vaktar mig och tant Sally när vi är ute och går. Känner på mig att han säkert är lite kär i henne för hon är ju äldre än mig, lugnare och mycket mer sansad än mig, jag vispar ju fortfarande mest omkring och är nyfiken jag.
Kolla bilden här bredvid. Tant Sallys matte Git har tagit Jippi till sitt hjärta och när vi sätter oss och myser efter promenaderna så lyfter hon genast upp honom i sitt knä och kliar honom på magen. Han myser som en slocknad gris, tant Sally och jag vi får bara titta på. Men då kommer våra gubbar och räddar oss från tristessen medan den gamle göken ligger i knät och fiser. Lite sura är vi tant Sally och jag. Nu tänker vi i alla fall gå och lägga oss så vi orkar busa i morgon.
Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar