onsdag 20 juli 2016

Det börjar bli fart på min nya brorsa!

Gubben våran säger att vi är sjusovare även fast vi stiger upp
och morgonpinkar redan klockan 06.30
 
Jag är egentligen inte så lång som jag ser ut men när jag sträcker ut mig på morgonen så blir jag nog som en tax. Har inga problem med mina leder utan jag kan snurra ihop mig hur som helst faktiskt. Min nya bror däremot han är stel som en pinne man han ger sig inte och knatar på som bara den när vi är ute och promenerar, det gör vi ofta och länge och tro det eller ej, våran gubbe han har faktiskt fått lite sprutt på gamle Jippi, fast han säger att det är min energi som smittar av sig.
Igår så kom han farande och tog den stickade bollen som jag fått av en tant som heter Ewa och är kompis med gubben våran. Sen släppte han den inte när jag försökte ta den. Jag blev jätteglad för han kanske vill börja leka lite mer mig så småningom.
-Han är en ålderstigen gosse, du får ta det försiktigt lilla Goza säger gubben till mig och klappar Jippi på huvudet.

Jag blir lite avis då han hoppar upp i soffan och lägger sitt huvud i min gubbes knä, fast jag får ju ligga på andra sidan och får kli jag med. Får väl vänja mig med tiden. Våran gubbe är väldigt rättvis, ingen av oss får mer godis än den andre och så tycker jag att det skall vara. Jippie kan dansa på två ben och jag kan krypa. Vem vet vi kanske kör en show för våra vänner en vacker dag, nja det kan ju även regna för den delen, spelar roll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar