söndag 10 juli 2016

Jag har fått en storebror!

 
Sätt er tillrätta, nu skall ni få höra. Allt detta är sanning hela alltihopa. Gubben har tagit hand om en gulvit kille som heter Jippi och i och med detta fick jag en storebror av hundras. Nu har jag två storebröder, en människobror och en hundbror. Vi har träffats förr Jippi och jag. Han är 11 år och jättesnäll och när han skäller tror man att det är ett lejon som ryter fast han är bara lite större än mig, liten tjockis säger husse som skall se till att han kommer i lite bättre trim innan vintern. Idag har tant Sallys matte Git badat honom med barnschampo, samma som hon använder när hon badar mig och tant Sally med. det luktar himmelskt gott och så är det inga giftiga kemikalier i det heller.


Vi har varsin matskål och vi äter bredvid varandra utan att gruffa det minsta eller vara avundsjuka på varandra. Han är ju kille så han äter nog lite mer än mig fast jag tror gubben har minskat ner lite på portionerna en aning Jippi är av bättre härstamning än mig. Jag är ju en mix av många olika hundar medan Jippi är en Biscon Habanes. Fast gubben älskar mig ändå, det känner jag på mig. Jippi har inte alls lika bra kondis som jag men idag var han duktig för vi gick över 5 kilometer och han rultade på ganska bra Tant Sally hon är så liten och lätt så hon trippar mara fram. Jag irrar och far åt alla håll för jag måste försöka upptäcka så mycket som möjligt av hela min omgivning, natur, papperskorgar, människor, cyklister och allt annat som kommer i min väg.

Hur som haver, våra tassar är insmorda, det gjorde tant Sallys matte Git, hon bryr sig väldigt mycket om gubben och mig vilket är bra för jag tror att han känner sig lite ensam ibland. Tant Sallys husse Jonny och gubben har väldigt roligt ihop och de retas mycket med henne. Nu är klockan ganska mycket så vi skall nog gå och lägga oss snart. Jag sover givetvis nere vid gubbens fötter och Jippi har sin korg rakt nedanför huvudändan på sängen så gubben kan slänga ner en hand och klia honom på näsan lite då och då. Det måste man göra för det är klart att han saknar sin gamle gubbe en hel del.
Godnatt med er alla mina hundkompisar, mattar och hussar, systrar och bröder. Nu sover vi!

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar