lördag 17 september 2016

HJÄLP! Brorsan har fått löss !


Kattastrof, vilket roligt ord, förstår att det kan bli oroligt då katt är inblandat i ett ord
Nu skall ni få höra. Sallys matte som gillar gamle Jippi väldigt mycket skulle bada oss alla tre även tant Sally och mig då hon plötsligt upptäcker att bror var lusig.. Ja inte det att han går sakta nästan jämt utan han hade små små kryp i sin päls och det hade vi alla tre. Jag och tant Sally hade inte lika många men det är klart att det kom från bror min och hade hoppat över på oss tjejer med.
Fram med trimmern och vips så var både Jippi och tant Sally snaggade. Sprayad med en special spray som luktar apa så skulle lössen försvinna. Luskammen åkte fram och alla blev vi satta under luppen och min och tant Sallys hussar handla in tre tabletter som smakade gott som vi skulle äta upp. Dyra var de också så min gubbe han ojjade sig speciellt mycket. Jag behövde inte klippa mig för jag har en annan sorts päls än de andra två. Kolla på dem, jag tycker att de är riktigt fina jag utan sina lockar, lite tuffare look, eller hur?

Jag har blivit en riktig vakthund jag och även om jag inte är så hög över havet så kan jag morska upp mig rejält och skrämma bort oönskade besökare. Fast jag vet ju inte hur en sån ser ut eller luktar så jag hälsar fortfarande glatt på alla som kommer och hälsar på. Och eftersom gubben släpper in dem så kan de ju inte vara oönskade, eller? Gubbens kompisar tycker att jag är "grym" och då tror jag faktiskt att de tycker att jag är en tuff liten hundtjej eller vad tror ni? Jag gillar inte alls den här bilden för jag ser ju jättetjock ut och det är jag inte. Är en smärt och spänstig tjej i sina bästa år. Det där som människorna kallar löpning, det vill säga att jag inte springer runt runt utan att jag har min period och kan bli med valpar om någon hanhund skulle skjuta på, den är över nu och då skall Jippi snart flytta hem till oss igen. Just nu bor han hos tant Sally som aldrig löper.
Min gubbe skall låt operera mig när har får råd har han sagt. Då slipper jag det här i framtiden.

Vov!
Goza von Järnepalm
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar