fredag 4 mars 2016

Snart en månad sedan sist!


Jag måste säga att gubben är usel på att berätta om mig och mitt liv här i solen. Han har redan varit hemma en sväng i vinterlandet och lämnade bort mig i hela fem dagar. Jag var både deppad och arg över detta så när han kom hem bet jag honom i byxbenen och lite grann i handen, bara löst men jag visade i alla fall att jag var sur över att han stack iväg utan mig.
Nu hade jag ju det väldigt bra under den tiden för jag bodde hos tant Sally och hennes familj och de gillar mig väldigt mycket skall ni veta.
ch vad tror ni min gubbe hittar på mer då. Jo han och tant Sallys gubbe de promenerar som de värsta hästar varje kväll. Just de, både jag och tant Sally måste följa med. När han ko hem från vinterlandet var han precis galen, den sista dagen i februari traskade vi iväg över 24.000 steg, då kan ni ju tänka er hur många steg traskade jag då, med mina små ben och dagen därpå fick de fnatt och total kortslutning i hjärnan (ibland undrar jag om det står rätt till där uppe i knoppen på honom) ...då gav vi oss iväg på en så kallad långtur vilket gjorde att de gick 32.700 steg och jag och tant Sally vi fick säkert ihop minst det dubbla. Då var jag trött det vill jag lova.
Idag är det den 4 mars och om två dagar fyller min matte hemma i vinterlandet år. Tycker att det är tråkigt att inte kunna vara där och pussa på henne lite men hon kommer snart ner hit till oss och hälsar på så då pussar jag henne då istället. Nu skall gubben bada mig, Det kommer att bli kul. Skall se om jag kan göra en raketstart igen och köra några varv runt inne på toan...håll tummarna.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar