tisdag 8 mars 2016

Idag har jag badat!

Jaha du, inte ute i havet eller i områdets pool, nej så kul skall vi inte ha det. Gubben placerade mig i plastlådan under manicken som sprutar vatten och satte igång. Förra gången satt jag blixt stilla medan han spolade vatten på mig och smörjde in mig med en vit kräm som luktade lite lite bara. Barnschampoo, sa han att det var och det lät ju ganska mysigt, tycker jag. När jag var full av bubblor så stack jag. For runt i det lilla badrummet upp i tvättstället ett par varv runt väggarna och ner i plastlådan och så samma veva igen. Hela rummet var blött och gubben med. Vad hände? Jo han satte sig på toastolen och gapskrattade, då var ju allt förstört för min del.
Idag satt jag stilla, hela tiden och det är faktiskt jätteskönt att bada av sig lite smuts och jag har ju haft en period i mitt liv nu när jag blivit stor, så det kändes fint att bli rentvättad en dag som denna. Gubben lindade in mig i en stor lila mjuk handduk och gnuggade mig ordentligt. När han var klar satte jag av i full speed in och upp på soffan in i sovrummet och upp i sängen fullt ös ner på golvet och in i min bur. Där kurade jag ihop mig och plirade på gubben. Han kom bara sakta ut från badrummet och hämtade en liten karamell till mig. -Nu var du en duktig liten tös, sa han och strök mig över huvudet och gav mig godiset. Han är bra min gubbe, svår att stressa upp. Kompisarna säger att det beror på att han är Norrlänning, de kanske har rätt.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar