lördag 26 mars 2016

Kolla vilket vilddjur jag är!


Den här mördarhunden fotograferade Jörgen medans han höll på att fajtas med henne. Liten men jäklar vilket humör. Ser ni raggen som står som frillan på ett fotbollsproffs. Tack för bilden Jörgen.

-Jag är en jättestark hund och snabb som blixten säger gubben. Tror nog att det är mer än get i mina gener. Kanske en whippet någonstans och så är det säkert någon terrier också för jag är så enveten och det brukar de vara. Tycker att det är jätteroligt att jag efter alla löv som blåser förbi och då kör jag ett jättehopp och ryck så att gubben nästan står på näsan. Vilket vrål han ger upp varje gång jag gör de dör rycken, ni skulle bara höra.

Nu ligger jag ofta i solen i hörnet ute på plattorna. Skall snart flytta och då får jag en ännu finare gård att vakta och ligga och sola på. Gubben har solsängar så där tänker jag mysa riktigt ordentligt i sommar och så kan han sätta upp en dusch så jag kan svalka mig lite då och då. Blir väl fotograferad där kan jag tänka mig. Här är det finare och finare väder även vama kvällar och jag och gubben myser tillsammans med våra väönner, tant Sally och hennes familj. Ha det så länge.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar