tisdag 15 mars 2016

Jag har blivit en riktig gångare jag

Kan ni tänka er att sedan den 18 januari fram till i går 8 veckor har gubben traskat iväg 743.794 steg! Då kan ni ju räkna ut hur många jag har tagit som bara trippar fram med mina små korta ben. Totalt har det blivit över 52 mil för oss två. Kom aldrig och säg att jag inte får tillräckligt med motion och ni skall betänka att min gubbe är över 70 bast. Tänk om han varit under 50 då hade vi nog gått jorden runt vid det här laget.

Vi har det väldigt mysigt på våra hundpromenader på kvällarna med tant Sally och hennes gubbe och gumma. Vi går till ett ställer som heter Vatten Hålet och där finns det massor av katter. Kan ni tänka er att i går kväll, då var även tant Hjärtrud med, då kom det en fet, trefärgad katt in och satte sig i trappan till baren och illbligade på oss. Vilken oförskämdhet. Jag satt i gubbens knä och han sa till mig att inte bry mig om kattskrället, det var svårt skall ni tro och helst av allt hade jag velat rusa fram och nypa till katten i svansen..

-Du får en jävla omgång om du försöker ge dig på en katt, säger gubben och stryker mig över huvudet. Det gör han ofta och då känner jag att han tycker väldigt mycket om mig.
Sedan går vi en ganska lång bit ner till ett ställe som man kallar för Bar San Remo och där brukar gubben och tant Sallys gubbe och ibland hans gumma ta sig ett glas vin eller en öl. Gubben dricker medst Cola eller kaffe nu för tiden.
Efter detta går vi hem. Gubben brukar titta på lådan med hoppande bilder och sprakande ljud en stund men han nickar ofta till där han sitter i soffan men då brukar jag skälla till så att han vaknar upp. Han skall ju ner i sängen och inte sitta och sova i en soffa.
Ser ni vad mysigt jag har på Bar San Remo där jag ligger i en stol med dyna och allt. Tant Sallys gubbe tog bilden på oss, fint va? Å gud vad tjock min gubbe ser ut, det är han inte, bara lite mullig som folket brukar säga

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar