söndag 27 mars 2016

...det har varit mycket ett tag nu!

...min gubbe han har en herrans massa vänner. Det är kul tycker jag men det kan bli extra jobbigt ibland. Lite mycket för en liten tonåring som mig att hålla ordning på.
Ser ni på bilden hur mysigt jag har när jag vilar med lilla Frida, en av mina tjejkompisar som bara var här några dagar och sedan for hem till vinterlandet igen.

Sedan myser jag med Tant Sally, men det gör jag ju väldigt ofta då jag brukar bo där ibland när hennes och min gubbe spelar i sandlådorna.
Min riktiga människomamma kommer snart hit och hälsar på oss, det skall bli kul för hon har inte sett mig sedan augusti i fjol och då hade jag bara varit hos gubben i en vecka. Då var jag liten och tjock och pinkade vid ytterdörren. det gör jag inte nu, har lärt mig att göra det ute nu för tiden.
Både tant Sallys matte och husse är irriterae på att jag sätter mig och pinkar direkt på vägen. -Nu f'äller hon luckan igen säger de, men min gubbe han bara flinar och säger -Duktig jänta, pinka på du bara. Varför måste man hoppa in i gräset när pinket kommer farande, larvigt tycker jag

Efter kvällens party borta hon en människotant som heter Monica S så faller både jag och tant Sally i djup sömn. Det är jobbigt med högljudda partyn för en annan som är liten och dessutom har fått avklippta öron så det är inte så lätt att f'älla ner dem för att slippa höra allt oljud som svävar omkring en.
Nu skall gubben och jag försöka sova för han säger att han har mycket att göra i morgon, vi får väl se var det slutar. Godnatt!

Vov!
'Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar