måndag 11 januari 2016

Nu tror alla att jag skall börja löpa?

Folk är ett konstigt däggdjur. Alla runt omkring gubben pratar om att jag snart skall börja löpa? Jag har ju sprungit ända sedan jag var fem veckor men ingen tycks ha märkt detta. Skall speeda upp farten nästa gång en del av tanterna kommer hit så var det då fanken om jag inte skulle visa dem att jag redan löper.

Jag blev super, super lycklig när gubben kom hem igen och nu hänger jag honom i hasorna varje minut. I går tittade han på mig och strök mig på huvudet och sa att -Jag tror att du har käkat dubbelhäftande tape din lilla get för du sitter klistrad vid mina byxben. Han har lovat att han aldrig skall lämna mig så jag litar på det men förra gången tyckte jag nog att han var borta lite för länge, det sa tant Sallys matte Git också, hon såg det på mig att jag höll på att längta ihjäl mig.


Kolla in vad stor och stilig jag har blivit. Nu är jag redan 7 månader
och börjar bli en stor hundtjej. Jag och gubben har det bra men vi
skall försöka flytta för huset vi bor i är så mögligt att det är farligt
för oss att bo kvar här. Vi får se vad gubben hittar åt oss. 
Är lite smådeppad på bilden för jag hade just blivit påkörd av en
cyklist som inte såg sig för. Gubben slog inte ihjäl honom men
det var nog väldigt nära. Han försvann i ett dammoln när han
väl kom upp på cykeln igen, Panikslagen och illstirrande på gubben. 
Fick inte så ont som jag trodde, är ju mjuk och smidig i kroppen.
Jag blev nog mest rädd och gubben likaså, lite ruskigt var det allt.

Vov!
Goza von Järnepalm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar