söndag 18 oktober 2015

Hård afton då tanterna hälsade på...

...rackarns vilket stoj det blev när två av tanterna som brukar passa mig kom hem till gubben och mig på middag igår kväll. Tack och lov så fick jag krypa in och lägga mig under tant Monicas jacka och det var lugnt och skönt.
Gubben hade fixat mat och det dracks vin och konstigt kaffe med wishy och vispgrädde och sedan gjorde tanterna gymnastik på golvet allt under muntra skratt och tillrop. Plankan och magrullaren hette de övningar de försökte utöva. Tyckte personligen inte att det så så där lovande ut men det var ju första gången de testade så man får väl inte ställa så höga krav på dem. Gubben skrattade gott hela tiden och hejade på dem. -Pissa hund, de kunde de däremot och höll på att sparka omkull all inredning i köket när det viftade mad benen både hit och dit...
Jag somnade gott, när tanterna ledde hem sina cyklar för cykla de kunde de inte, Den saken var klar.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar