tisdag 13 oktober 2015

Det var ingen bra idé...

Häromdagen hoppade jag upp på en av köksstolarna och blev kvar. Gled inte ner på andra sidan som jag gjorde första gången jag försökte På bordet stod en tallrik med gubbens grönsaker som han just höllt ut från stekpannan, Det var små morötter, gröna ärter, broccoli och bönor. Det såg så gott ut och luktade väldigt gott så jag smakade lit. Supergott så jag åt upp allt på tallriken.

Såg inte att gubben stod bakom dörren till sovrummet och tittade på.  Jag skämdes fruktansvärt och satte mig nedanför soffan med huvudet på sned och försökte se så oskyldig ut som det bara gick. Gubben sa ingenting men han log med hela ansiktet. Plockade bort tallriken och lade den i diskbaljan. Sedan kom chocken, han vände på stolen och sköt in den under bordet så nu kommer jag aldrig mer upp den vägen i alla fall.
-Grönsaker är nyttigt Goza, även för små hundar sa han och gick och värmde sig nya grönsaker, Den här gången stekte han bacon med :(

Jag tycker väldigt mycket om tant Sallys gubbe och gumma. Jonny och Git heter de och vi umgås ofta med varandra. Brukar krypa ner och lägga mig bredvid tant Sallys gubbe ibland. Det känns bra och tryggt när jag vet att min egen gubbe måste vara borta någonstans. Varför han har så snygga silverskor vet jag inte. Han kanske har varit dansör någon gång.

Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar