söndag 4 oktober 2015

Tuffa dagar den här veckan...

Det är tur att man är kraftigt byggd och har stenkoll på livet...Hoppsan, det har ju inte varit så långt ännu. Men hur som helst så har jag varit på en jäkla stadsrundtur med tant Sally och hennes husse och matte. I fyra timmar spatserade vi runt lite här och där nere i stan. Aktare vad trött jag var när vi kom hem. Somnade i soffan som en stock.

Jag har lärt mig att hoppa upp i soffan och sängen. Det var ju skitlätt bara man trycker till lite extra med bakbenen...Jag tror inte att gubben uppskattar det helt ut, men det är ju enklare för honom när vi skall sova. Sprätter själv upp och hinner ta bästa platsen medan han grejar med överkastet. Gjorde en liten miss igår då jag testade att hoppa upp på en av våra köksstolar. Den var så halkig att när jag tog sats och landade så gled jag ner på andra sidan och trillade rakt in i väggen. Måste kanske träna med på att få stopp på själva hjoppet i tid.


Så här liten var jag den 1 augusti när jag fick komma hem till gubben. -Din lilla skit, sa han men han menade inte att jag veár en skit för han kramade och pussade mig mitt på huvudet och så fick jag sova i hans knäveck på natten. Om ni visste vad jag var lycklig den kvällen, och är det fortfarande.

Gillar att busa och jag kanske skulle ha fått heta Buza istället för Goza men jag tycker om att mysa med mina vänner så det var nog ett rätt namnval som gubben gjorde i alla fall. Idag blir jag nog inburad en stund skulle jag tro för gubben skall kasta järnkulor igen. Det är visst någon tävling ryktas det om. Nu tycker jag att det är ganska skönt att ligga i min rosa bur. Har lite tuggisar där inne och så är det ganska skönt att kunna vara i fred ibland. Skäller bara en liten stund för att gubben skall tycka synd om mig men sedan somnar jag ganska snabbt.
Vov!
Goza von Järnepalm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar